Beleszállt egymásba Lázár és Vitézy a közlekedési reformok bejelentése után
Személyeskedésig fajult az üzengetésük.
Személyeskedésig fajult az üzengetésük.
Az építési és közlekedési miniszter állampolgári joggá tenné a közlekedéshez való jogot, egymilliárdos hitelt venne fel a vasútvonalak felújítására, húsz-harminc éves, használt vasúti szerelvényeket szerezne be, és átalakítja a MÁV-ot. Ennek keretében megváltozik a vasúttársaság vezetősége is.
Megszorítások vetnek árnyékot a negyedéves jelentésekre. A Mol jól profitál, de a kormánynak odaszól Hernádi, aki milliárdos bukót számolhat az 50 forintos palackokon. Az aszály és a viszály miatt egyre könnyebben foghatja a kormány külső tényezőkre a gazdaság szamárköhögését. Jól fial az olimpia, de drágább a Sziget, és zsebbe kell majd nyúlni a kiszervezett kastélyokért is. Az orosz jachtokba belerokkannak a lefoglalóik, a több mint tíz év után végre újrainduló szélerőmű-fejlesztések nyertesei körül pedig sokasodnak a kérdések. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.
Pintér Bence, Győr új polgármestere hiába érdeklődött, előde nem tájékoztatta az adósság részleteiről.
Az is eltűnik a világhálóról, amit eddig meg lehetett nézni.
Az új múzeum a BMW-gyár szomszédságában épülhet meg, Lázár János tervei szerint 150 milliárd forintból.
Horgászszövetségek mellett mintagazdaságoknak is átengedhetné a halgazdálkodási jogot az állam. Lázár Jánoshoz és Csányi Sándorhoz is tartozik ilyen.
Az építési és közlekedési minisztériumot gazdagítaná az a díj, amit az állami kastélyok után érdeklődnek kell befizetniük. Ez az összeg akkor is az államnál marad, ha a kérelmező végül nem kapja meg az örökbefogadásra kínált félszáz kastély egyikét.
Döcög a palackvisszaváltás, köhög a gazdaság, a kiskermultik vérét szívja a különadó, a miniszterek vaskos fizetésemelést kaptak. Nagy Márton lecserélte a légi irányítás vezetőjét, Lázár János pedig keményen beszólt Mészáros Lőrincéknek. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.
Hét forinttal olcsóbban szállítja az utasokat, így akkor is a Balaton Buszt nevezte meg nyertesként a hódmezővásárhelyi közgyűlés, ha a polgármester szerint az Lázár minisztériumához van bekötve.
A városvezetés azt szeretné elérni, hogy a Körös-Maros Nemzeti Park igazgatóságának ne kelljen elköltöznie.
A miniszter zsarolással vádolja a Déli körvasút megépítésével megbízott kivitelezőt.
Lázár azt állítja, az elmúlt hetek hősége megmutatta, hogy tud olyan meleg lenni, amit nem bírnak a sínek, a mozdonyok és a járművek, de nincs az a kánikula, amit a MÁV-os kollégák ne bírnának. Vagy mégis?
Elismerésként a kánikulában is kitartó munkájukért. Nagy bejelentéseket is ígért augusztusra az építési és közlekedési miniszter.
Immár hivatalos: egyesíti a MÁV-START-ot és a Volánbuszt az építési és közlekedési miniszter. A Volán elveszíti önállóságát és a nevét is.
A Körös–Maros Vidéki Nemzeti Park sokat költött fejlesztésre, értetlenül állnak a döntés előtt.
Az olcsó ország- és vármegyebérletek, valamint a drága egynapos autópálya-matricák eredményesen hajtották az embereket a vasút felé, de közben a kormány sorra visszakozik az új szerelvények vásárlásától.
Elkészült a Fertőrákos és az osztrák határ közti, 4 kilométeres, jelen állás szerint 44 milliárd forintba kerülő M85-ös alagútpárja. Az építési miniszter az osztrákokat korholta, amiért nem fejlesztenek a határ túloldalán.
Lázár János csütörtök este megjelent rendelete a KTI Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet Nonprofit Kft.-re bízza a feladatot.
A közlekedési miniszter kiszámolta, mennyi pénzt nem fizettek be az önkormányzatok.